دفاع تمام قد احمدی نژاد از بقایی

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

دفاع تمام قد احمدی نژاد از بقایی

 


 

 

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تشكر ویژه از خدمات حمید بقایی به عنوان سكاندار سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: آقای بقایی كه از این سازمان به دولت آمد سیبل شد و از روزی كه فعالیت خود را در نهاد ریاست جمهوری آغاز كرد حملات به وی شروع شد و یك دفعه همه مباحث درباره وی مطرح شد و حال این كه قبل از آن چیزی مطرح نبود.

 


 

 

بقایی و احمدی نژاد

رییس جمهوری با اشاره به تلاش كشورهای جهان در زمینه فراهم آوردن امكانات و زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه گردشگری اظهار داشت: عده‌ای می‌گویند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز ساخت هتل می‌دهد و این را جرم تلقی می‌كند كه اگر این اقدام جرم است ما به آن افتخار می‌كنیم.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل موزه ملی ایران افزود: در حالی كه همه جای دنیا امكانات، زمین و وام ارزان به منظور ساخت هتل و ایجاد تاسیسات زیربنایی توسعه گردشگری ارایه می‌دهند متاسفانه در كشور ما اعطای مجوز برای ساخت هتل به سند جرم تبدیل شده است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به غنای میراث فرهنگی ایران زمین اظهار داشت: این نكته را تمام تمدن شناسان باور دارند كه اگر میراث ایران را از جامعه بشری حذف كنیم چیزی باقی نمی‌ماند.

احمدی نژاد با اشاره به نمایش منشور حقوق بشر كوروش در ایران خطاب به افرادی كه دولت را به واسطه نمایش این منشور متهم كردند گفت: بالاخره این منشور كوروش هست یا نیست؟ متصل به این سرزمین و موجب افتخار است یا خیر؟

وی اظهار داشت: این كه یك ملت متمدن آزادانه این مكتب را پذیرفته به نفع این مكتب است و عظمت این مكتب را می‌رساند و این تفاوت دارد با این كه یك گروه جاهل بی فرهنگ این مكتب را بپذیرند كه دیدیم در واقع نپذیرفتند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تشكر ویژه از خدمات حمید بقایی به عنوان سكاندار سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: آقای بقایی كه از این سازمان به دولت آمد سیبل شد و از روزی كه فعالیت خود را در نهاد ریاست جمهوری آغاز كرد حملات به وی شروع شد و یك دفعه همه مباحث درباره وی مطرح شد و حال این كه قبل از آن چیزی مطرح نبود.

رییس جمهوری به ظرافت گفت: ما متوجه نشدیم كه خاصیت نهاد ریاست جمهوری این است یا خروج از سازمان میراث فرهنگی مدیران این سازمان را در سیبل قرار می‌دهد كه قبل از ایشان هم همین اتفاق افتاده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم با قوت خدمات بقایی در سازمان میراث فرهنگی توسط احمدزاده كرمانی سكاندار جدید این سازمان از حمید بقایی به عنوان فرد خدومی كه زندگی خود را برای تعالی این سرزمین و خدمت به ملت ایران و انقلاب اسلامی وقف كرده است یاد كرد و گفت: از بقایی به واسطه خدمات و همچنین تحمل كم نظیر وی سپاسگزاری می‌كنم.

رییس جمهور گفت: جنس احمد زاده نیز از همان جنس آقای بقایی است كه قرار است در سازمان میراث فرهنگی دوره ای خدمت كند و آماده می‌شود كه اگر از اینجا رفت به سیبل تبدیل شود كه البته وی از قبل در سیبل حملات بوده است.

وی ابراز امیدواری كرد كه احمدزاده در فضای صمیمی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و در كنار مهندسان و كارشناسان این سازمان حركت پرشتابی را كه آغاز شده است را با شتاب بیشتری به پیش ببرد.

احمدی نژاد تاكید كرد: به عنوان كوچكترین عضو ملت ایران، تا روزی كه هستیم مدافع مستحكم و قاطع مجموعه خدمات شما در این سازمان خواهم بود.

احمدی نژاد:آقای بقایی كه از این سازمان به دولت آمد سیبل شد و از روزی كه فعالیت خود را در نهاد ریاست جمهوری آغاز كرد حملات به وی شروع شد و یك دفعه همه مباحث درباره وی مطرح شد و حال این كه قبل از آن چیزی مطرح نبود.

 

** میراث فرهنگی در حكم شناسنامه یك ملت است

 

 

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان یكی از مهمترین سازمان های كشور نام برد و گفت: اگر بخواهیم به لحاظ كیفی ارزیابی و اندازه گیری كنیم سازمان میراث فرهنگی در صدر اهمیت قرار می‌گیرد به خاطر آن كه هر سه بخش فعالیت این سازمان فرهنگی است و فرهنگ اساس حیات و بالندگی انسان است.

وی با تاكید بر ضرورت صیانت از میراث فرهنگی كشور خاطر نشان كرد: فرهنگ یك موجود دفعی و لحظه ای نیست بلكه یك جریان مستمر است همانطور كه هویت انسانی نمی‌تواند دفعتا به وجود بیاید و از عقبه و ریشه برخوردار است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، میراث فرهنگی را در حكم شناسنامه یك انسان و یك ملت خواند و گفت: همانطور كه نمی‌شود شناسنامه را مخفی كرد نمی‌توان میراث فرهنگی را از بین برد و یا رابطه ملت و گذشته تاریخی آن را قطع كرد.

احمدی نژاد در عین حال تصریح كرد: این به معنای تایید رویدادهایی كه در گذشته اتفاق افتاده و تكرار آنها نیست بلكه بدان معناست كه صیانت از میراث فرهنگی صیانت از هویت و موجودیت یك ملت است.

گلایه های احمدی نژاد در دیدار با خبرنگاران

وی خاطر نشان كرد: صیانت از میراث فرهنگی به معنای طرفداری ناسیونالیسم نیست بلكه به معنای حفظ سكویی است كه یك ملت برای رسیدن به مراتب بالاتر باید به آن تكیه كند و از آن به مقاطع بالاتر جهش كند.

احمدی نژاد گفت: ملت‌های فاقد ریشه و سابقه فرهنگی شناخته شده ملت‌هایی جعلی و مصنوعی هستند كه یكی از آنها رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: چنین ملتی جز قتل و غارت و انحراف، كار دیگری نمی‌تواند انجام دهد چرا كه جنس آن همین است.

**دستاوردهای میراث فرهنگی در سال های اخیر افتخار آمیز است

 

 

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش رییس سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تشكر از اقدامات صورت گرفته در این دوره اظهار داشت: اقدامات انجام شده در صیانت از میراث فرهنگی در طول دوران به خصوص سال های اخیر افتخارآمیز است.

وی افزود: در طول چند دهه، هفت آثار تاریخی ایران ثبت جهانی شد اما در چند سال فعالیت دولت های نهم و دهم، پنج اثر ثبت جهانی شده اند كه برخی از آنها مثل معابد مسیحیان چند اثر در خود جای داده اند كه نشان از ارزش های والا و ظرفیت های عظیم فرهنگی ملت ایران دارد.

از بقایی به واسطه خدمات و همچنین تحمل كم نظیر وی سپاسگزاری می‌كنم.

وی از ثبت ملی میراث معنوی كشور در دوره فعالیت دولت های نهم و دهم به عنوان اقدامی بزرگ یاد كرد و گفت: ثبت و صیانت از آثار فرهنگی كشور ولو با توهین شدن كار بزرگی است كه در اینجا از آقای بقایی و تك تك كارشناسان تشكر می‌كنم.

** صنایع دستی ایران از ظرفیت افزایش صادرات به هشت میلیارد دلار برخوردار است

 

 

رییس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم با اشاره به رقم 800 میلیون دلاری صادرات صنایع دستی ایران در مقطع كنونی گفت: می توان این رقم را به هشت میلیارد دلار افزایش داد چرا كه هنر نزد ایرانیان است و بس.

وی ادامه داد: باز هم زمانی كه از ایران سخن می گوییم، برخی می گویند چرا؟ ... بالاخره ما ایرانی هستیم؛ لابد انتظار دارند اسم برخی كشورها نظیر انگلیس و آمریكا را به زبان بیاوریم. این در حالی است كه ما از ایرانی عدالتخواه، موحد و پاك سخن می گوییم.

بقایی و احمدی نژاد

احمدی نژاد با بیان این كه در سالهای گذشته در حوزه صنایع دستی اقدامات خوبی انجام شده است، گسترش صنایع دستی كشور در 250 رشته هنری را حاكی از وجود میراث عظیم ملت ایران در این بخش یاد كرد.

وی صنایع دستی را هنری تعبیه شده در دل ایرانیان خواند و اظهار داشت: باید بخش صنایع دستی را در كشور گسترش داد و تقویت كرد.

رییس قوه مجریه با اشاره به تاثیر نامطلوب استفاده از مواد پلاستیكی و پلیمری به جای عناصر برگرفته از طبیعت در زندگی بشری اظهار داشت:‌ این در حالی است كه صنایع دستی از دل این خاك برآمده و متناسب با آب و هوای ایران است همچنانكه سفال و لعاب مورد استفاده برای آب و غذا با انسان سازگار است و البته این روند را باید گسترش داد.

در این مراسم و در حضور رییس جمهوری، روح الله احمدزاده كرمانی به عنوان معاون رییس جمهوری و رییس جدید سازمان میراث فرهنگی معرفی شد و از خدمات حمید بقایی در طول دوره ریاست دو ساله و خدمت شش ساله خود در این سازمان تقدیر شد.

روسای سابق و جدید سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز به ترتیب به ارایه گزارشی از دستاوردها و برنامه های آینده این سازمان پرداختند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 5 خرداد 1390 | 1:31 قبل از ظهر | نویسنده : سینا |

دیدار فرماندهان ارتش با رهبر انقلاب در نوشهر
شعر خوانی | عده ای شاد و خنده رو
کدخدای دروغو!
حصر سران فتنه لغو می شود؟
عزت وعبرت
معجزه شیخ رجبعلی خیاط
«باب الجواد» راه ورودی به قلب توست!
تکنوکراسی در معماری شهر تهران
تاسیس وبلاگ طلبه
نامه ای که آقا نوشت و چمران امضا کرد
تایید هولوکاست خطای تاریخی یا خط سیاسی!
خط قرمز قطعی ما ولایت فقیه است
همه می دانند ادعاهای آمریکا علیه جبهه مقاومت یک دروغ بزرگ است
رسوایی هاشمی در هم صدایی با آمریکا
تهذيب نفس از ديدگاه فلسفه صدرايى‏
ظریف از فیس بوک به تبیان آمد
برخلاف امریکا همه گزینه‌های اسد روی ‎میز است
رجعت از دیدگاه روایات
رضایت مشترک، رویایی دست‌یافتنی
حقیقت دفاع امیرالمومنین علیه السلام از عثمان
آیا منظور از قائم همیشه حضرت مهدی است؟
7 نکته مهم اخلاقی در 7 حکایت کوتاه
مرغ باغ ملکوتم!
اشعار زیبا مخصوص امام زمان (عج) و ماه رمضان
از ته دلت بخند
یک مراسم ازدواج ترسناک!
شما دینتون را فروختید و ما خریدیم
من دشمنت نیستم!
نقدی متفاوت بر تفکرات پدر معنوی کارگزاران سازندگی؛ هاشمی رفسنجانی از منظری دیگر
گام اول اعتدال اقتصادی پرهیز از ایجاد شوک‌ جدید
14 درس مهم از مکتب ولایت
قرآن کریم
حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه :
14 درس مهم از مکتب ولایت
شهید فروشی نمی کنیم
آثار مهدی باوری و مهدی یاوری در خانواده
زندگی بهاری با یاد مهدی (ع)
سوره نور، خانواده و مهدویت
نفش زن در سرباز پروری برای جبهه ی حق
آسیب شناسى ارتباطات اینترنتى
جنبش هاى هم سو
فقه جعفرى و فهم اجتماعى نص
مطهرى و صداى پرسش هاى زمانه
درس اخلاق - جلسه 1
قطعه جدید استاد کریمخانی در وصف امام رضا علیه السلام : تو کیستی؟
صحیفه ملعونه
هدف وزنه برداری، شکستن رکورد سیدنی
حرف مدرس را تایید کرد
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • دانلود